ALLES OVER HARDLOPEN

Gezond hardlopen

Gezond hardlopen

  • Bouw je trainingsschema geleidelijk op en leer te luisteren naar je lichaam. En doe wat met de signalen die je lichaam geeft. Voor meer info: Tips voor beginners.
  • Vooral beginnende oudere sporters mogen niet teveel van zichzelf eisen. Neem geen risico, vooral als je een lange tijd niet gesport hebt. Vraag gerust eerst advies bij je huisarts. Voor meer info: Hardlopen en veteranen.
  • Wanneer je een drukke dag heb gehad geeft een stuk(je) hardlopen meestal een rustgevend effect.
  • Draag in de winter de juiste loopkleding, de kans dat je tegen een verkoudheid aanloopt wordt zo een stuk kleiner. Besteed in de winter ook meer tijd een de warming-up ter voorkoming van blessures. Voor meer info: Hardlopen in de herfst en winter.
  • Gebruik iedere dag 200 gram groente en 2 stuks fruit. Zorg ook voor een goede verdeling van koolhydraten, eiwitten en vetten. Voor meer info: Sportvoeding en Voedingstips.
  • Drink voldoende: minstens anderhalve liter per dag. Drink tijdens warme dagen nog meer. Voor meer info en tips: Hardlopen in de lente en zomer.
  • Slaap ook voldoende: Tips om beter te slapen.
  • Voldoende bewegen is heel gezond. Zie: Sporten en geestelijke gezondheid.
  • En Voordelen lichaamsbeweging tips.






Overzichten
Looptraining

Hardloopschema's

Hardloopblessures

Hartslagmeter

Wedstrijden

Sportvoeding

Voeding

Ideale gewicht

Tools

Hardlopen

Extra

Tips

Boeken

Site