Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten
Zoeken in Runinfo.nl via Google

 
 
 

Hersteltraining

 

 

 
 
Hersteltraining heeft geen opbouwend trainingseffect, maar versnelt het herstel.
 
Hoe
   
· Je loopt met een zéér lage intensiteit. Hierbij is je hartslag maximaal 75% van je anaërobe drempel. Voor iemand met een drempel van 175 betekent dit een hartslag onder de 131.
   
· Duur: maximaal één uur.
   
   
Effecten
   
· Het heeft dus geen opbouwend effect. Het grote voordeel is dat je eerder kan beginnen met de volgende training, die dan wel een trainingseffect/prikkel geeft.
   
· Door de rustige hersteltraining gaan ook de kleinste bloedvaatjes in de spieren gemakkelijker zuurstof en koolhydraten opnemen en afvalstoffen afvoeren.
   
· Als je de training goed uitgevoerd voel je je direct na afloop al beter.
   
· De hersteltijd is onder andere afhankelijk van je conditie, leeftijd, trainingsleeftijd, herstelmaatregelen en hoe diep je bent gegaan.
   
   
Meer info
   
· Herstelschema na wedstrijd.
   
· Voeding voor, tijdens en na hardlopen.
   
· Spierpijn.
Stuur door


Probeer nu een
proefabonnement

 

 

 

 

 

Start: Januari 2001 Laatst gewijzigd op: