Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten
Zoeken in Runinfo.nl via Google

 
 
 

Hersteltraining

 

 

 
 
Hersteltraining heeft geen opbouwend trainingseffect, maar versnelt het herstel.
 
Hoe
   
Je loopt met een zr lage intensiteit. Hierbij is je hartslag maximaal 75% van je anarobe drempel. Voor iemand met een drempel van 175 betekent dit een hartslag onder de 131.
   
Duur: maximaal n uur.
   
   
Effecten
   
Het heeft dus geen opbouwend effect. Het grote voordeel is dat je eerder kan beginnen met de volgende training, die dan wel een trainingseffect/prikkel geeft.
   
Door de rustige hersteltraining gaan ook de kleinste bloedvaatjes in de spieren gemakkelijker zuurstof en koolhydraten opnemen en afvalstoffen afvoeren.
   
Als je de training goed uitgevoerd voel je je direct na afloop al beter.
   
De hersteltijd is onder andere afhankelijk van je conditie, leeftijd, trainingsleeftijd, herstelmaatregelen en hoe diep je bent gegaan.
   
   
Meer info
   
Herstelschema na wedstrijd.
   
Voeding voor, tijdens en na hardlopen.
   
Spierpijn.
Stuur door


Probeer nu een
proefabonnement

 

 

 

 

 

Start: Januari 2001 Laatst gewijzigd op: