ALLES OVER HARDLOPEN
× Logo Runinfo Homepage Tools Looptraining Hardloopschema's Hardloopblessures Hartslagmeter Wedstrijden Sportvoeding Ideale gewicht Hardlopen Extra Tips Boeken Site

Trainingsschema 10 km beginner

Naar de hardloopwinkel van bol.com

Vraag 249 Trainingsschema 10 km beginner

Geachte Stef,

Ik ga beginnen met het Trainingsschema 10 km beginner, nu heb ik twee vragen.

Vraag 1

Je hebt lange duurloop tempo 1 en duurloop tempo 2 en duurloop temp 2+. Hoe hard moet ik deze trainingen doen? 

Vraag 2

Interval extensief 8 x 2 (1) T 95%. Waar staat de T 95%? En 8 x 2 is 8 keer 2 min. neem ik aan?

Hartelijk dank!

Jan


Ons antwoord

Beste Jan,

Vraag 1

De duurlooptempo's (1, 2 en 3) in de Duurlooptabel zijn gebaseerd op percentages van de anaŽrobe drempel. Deze tempo's zijn berekend na aanleiding van je 10 km tijd. De looptempo's in km/uur staan boven in de tabel. Tempo 2 + : ietsje harder als tempo 2. Zie ook: Duurlooptraining tips.

Vraag 2

Inderdaad: 8 keer 2 minuten met 1 minuut rust.
95 % van je anaŽrobe drempel. Boven de anaŽrobe drempel begin je flink te verzuren. Het tempo van de anaŽrobe drempel kan je ongeveer een uur volhouden. 95% is behoorlijk je best doen. Zie ook: Intervaltraining tips.

Veel succes!

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door




Overzichten
Looptraining

Hardloopschema's

Hardloopblessures

Hartslagmeter

Wedstrijden

Sportvoeding

Voeding

Ideale gewicht

Tools

Hardlopen

Extra

Tips

Boeken

Site