ALLES OVER HARDLOPEN
× Logo Runinfo Homepage Tools Looptraining Hardloopschema's Hardloopblessures Hartslagmeter Wedstrijden Sportvoeding Ideale gewicht Hardlopen Extra Tips Boeken Site

Hardlopen opbouwen na een blessure

Naar de hardloopwinkel van bol.com

Vraag 133 Hardlopen opbouwen na een blessure

Dag,

Ik moet weer het lopen opbouwen na een blessure. Ik ben ook een wielrenster. Kan ik met het Basisschema 2 x per week beginner? Of is dat te zwaar?

Vriendelijke groet,

Lucy


Ons antwoord

Goede dag Lucy,

Kan prima: Basisschema 2 x per week. Herhaal zonodig zo nu en dan een week als het te zwaar is.

Omdat je wielrenster ben ik je het beste meer de tijd nemen voor de: Warming-up en cooling-down. Doe tijdens de warming-up en tijdens de pauze's (je kunt deze ook langer maken): Loopscholing.

Zie ook: Opbouw schemablessure en Vraag 132: Fietser die gaat hardlopen.

Nog een tip: www.wielersportinfo.nl.

Met vriendelijke groeten,

Stef


Stuur door




Overzichten
Looptraining

Hardloopschema's

Hardloopblessures

Hartslagmeter

Wedstrijden

Sportvoeding

Voeding

Ideale gewicht

Tools

Hardlopen

Extra

Tips

Boeken

Site