ALLES OVER HARDLOPEN
× Logo Runinfo Homepage Tools Looptraining Hardloopschema's Hardloopblessures Hartslagmeter Wedstrijden Sportvoeding Ideale gewicht Hardlopen Extra Tips Boeken Site

Zelf sportdrank maken

Naar de hardloopwinkel van bol.com

Sportdrank kan je prima zelf maken. Hieronder drie voorbeelden om gemakkelijk een liter Sportdrank te maken.

Zelf sportdrank maken

  • Meng een halve liter appelsap (ongeveer 55 gram koolhydraten) en een halve liter water. En voeg een mespuntje keukenzout toe.
  • Los in een liter water tussen de 50 en 80 gram koolhydraten (bijvoorbeeld sacharose of fijne suiker) op en voeg hoogstens een mespuntje keukenzout toe.
  • Roosvicee (bevat 57 gram koolhydraten per 100 ml) aanvullen met een liter water.
  • Bovengenoemde drie voorbeelden kan je aanpassen om de drank meer of minder hypotoon, isotoon of hypertoon te maken

Soorten sportdranken

  • Hypotone dranken: tot 6 gram koolhydraten per 100 ml.
  • Isotone dranken: 6-8 gram koolhydraten per 100 ml.
  • Hypertone dranken: meer dan 8 gram koolhydraten per 100 ml.

Voor meer informatie





Overzichten
Looptraining

Hardloopschema's

Hardloopblessures

Hartslagmeter

Wedstrijden

Sportvoeding

Voeding

Ideale gewicht

Tools

Hardlopen

Extra

Tips

Boeken

Site