Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten
Zoeken in Runinfo.nl via Google

 
 
 

Tip van de week

 

 

 
 
De weektips zijn willekeurige tips. Voor tips die verband houden met de maand zie: Tips van de maand.

Week 28

Tijdens wedstrijden zal je bijna altijd gemakkelijker lopen dan bij trainingen. Dit komt onder andere door extra wedstrijdspanning: adrenaline zorgt er voor dat je gewoon een stukje harder loopt. Vaak neem je meer de tijd voor een warming-up, zodat de doorbloeding van de spieren beter is. Ook wordt de inspanning tijdens wedstrijden minder zwaar ervaren omdat medelopers het ook moeilijk hebben. Wanneer een wedstrijd goed verloopt zal je de inspanningen ook beter aankunnen. Als je zonder speciale voorbereiding in je uppie een testloopje doet van 10 km zal je zo'n 3 minuten inleveren op je prestatie tijdens wedstrijden terwijl de zwaarte van de inspanning als gelijk wordt ervaren.

Week 27

Blijf na het sporten niet te lang in natte kleren lopen maar trek snel wat anders aan.

Week 26

Na training is voeding een van de belangrijkste factoren waarmee we invloed kunnen uitoefenen op het prestatievermogen.
 
 

 




Tip

Hardloopkleding
Hardloopschoenen


 

 

 

 

 

Start: Januari 2001 Laatst gewijzigd op: