Deze site maakt gebruik van: Cookies
Home
Tell a friend
Email
Toevoegen
aan
favorieten
Zoeken in Runinfo.nl via Google

 
 
 

Hardlooptrainingsboeken en DVD

 
 

Alles voor je sport!
Hoe verloopt zo'n eerste bestelling via bol.com?
1 Klik op het boek dat je wilt bestellen. 2 Klik "Bestel snel" of "In winkelwagen" als je nog verder wilt winkelen. 3 Klik op "Ga verder met bestellen". 4 Voer je adres gegevens in. 5 Maak een keuze uit de betaalmethode (het is mogelijk na aflevering te betalen). 6 Bevestigingen. 7 Populaire boeken die besteld zijn op een werkdag heb je de volgende dag al in huis.
 

Praktijkboek voor hardlopers door Harry Honselaar

 

een handleiding voor verantwoord hardlopen

Bestel dit boek bij
Paperback | 336 Pagina's | Sportnu.eu
ISBN10: 9081202618 | ISBN13: 9789081202619
Beschrijving:
Zeer toegankelijke handleiding voor verantwoord hardlopen.
Nee, géén glossy uitgave met opgeleukte plaatjes. Wél een omvangrijk boekwerk met informatie tot-in-de-kern over alle facetten en belevenissen van het hardlopen. Praktijkman Harry Honselaar presenteert op nuchtere en vaak amusante wijze zijn visie op de momenteel zeer populaire hardloopsport. Als succesvol wedstrijdloper, maar ook als ervaren hardlooptrainer met een lange staat van dienst en als permanent 'hardloopwereldburger', kan hij er met recht volop over mee praten.. In het boek wordt in vlotte teksten uitgelegd hoe je blijvend plezier aan de hardloopsport kunt beleven.
Dit is een boek voor iedereen die de hardloopsport beoefent, op wat voor niveau dan ook. Door het geven van talloze adviezen uit de dagelijkse praktijk van het hardlopen, wordt de hardloopsport voor iedereen toegankelijk gemaakt.. Bij voldoende praktische toepassing van de in dit boek gegeven adviezen, wordt je gedrag dusdanig beďnvloed dat je in staat bent altijd optimaal plezier aan je favoriete hobby te beleven, je hele hardlopende leven lang. De 12 H-A-R-D-L-O-O-P-T-I-P-S bijvoorbeeld zijn 12 belangrijke aandachtspunten die bij voldoende toepassing daarvan die noodzakelijke gedragsaanpassingen tot stand zullen laten komen.
Verantwoord
De schrijver signaleert niet alleen de prettige kant, maar toont ook de hindernissen en valkuilen: "Je moet er bijvoorbeeld 'gewoon' voor zorgen dat je altijd blessurevrij aan de volgende training kunt beginnen. Verder houdt het stellen van haalbare doelen het plezier er in evenals het uittrekken van voldoende tijd om in de hardloopsport iets te willen bereiken: succes hebben in de hardloopsport kost altijd tijd, falen niet! Verantwoord hardlopen dus."
Voor álle mensen
Hardlopen is tegenwoordig een massale bezigheid die bij vele categorieën van mensen in de belangstelling staat. Probleem is, dat de benodigde begeleiding nogal eens ontbreekt. Hierin voorziet het boek van Honselaar uitstekend: "Doel van het boek is om op een zeer begrijpelijke wijze een groot aantal aanbevelingen, adviezen bijeen te brengen die gelden voor álle mensen die de hardloopsport als bewegingsactiviteit hebben gekozen. Alle informatie komt voort uit mijn dagelijkse praktijk door de afgelopen jaren heen. Op die manier wordt iedereen in staat gesteld zélf zijn of haar eigen 'personal trainer' te worden," zo vertelt hij met overtuiging."
Inhoud met meerwaarde
Uiteindelijk is het 'Praktijkboek voor Hardlopers' gegroeid naar ruim 330 pagina's met interessante feiten en vele praktijkverhalen. Van kleding, schoeisel tot aan sportverzorging (zelfzorg) en het nodige cijferwerk voor trainingen en wedstrijdlopen. Het (zelf) samenstellen van persoonlijke schema's voor trainingen en prestaties krijgt- voor wie daar behoefte aan heeft - uitgebreide aandacht. Daarmee heeft het boek extra meerwaarde gekregen. Dat geldt ook voor het aanvullende 'Trainingsdagboek voor Hardlopers', een aparte uitgave met de bedoeling om de trainingsopbouw van moment tot moment te volgen en zonodig bij te sturen. Want wat de reden waarom jij hardloopt dan ook mag zijn, je moet altijd zorgen dat je het leuk genoeg blijft vinden om ermee door te gaan: de belangrijkste training is de eerstvolgende training en een hardloper die niet meer kan hardlopen, is geen hardloper!
 

Trainingsdagboek voor Hardlopers door Harry Honselaar

 

aanvulling op praktijkboek voor hardlopers

Bestel dit boek bij
Paperback | 136 Pagina's | Sportnu.eu
ISBN10: 9081202626 | ISBN13: 9789081202626
Beschrijving:
Met Het Trainingsdagboek voor Hardlopers heb je een belangrijk hulpmiddel in handen om je hardloopprestaties te verbeteren. Door je dagelijkse trainingen te noteren en te voorzien van aantekeningen, kun je een jaarlang je gehele trainingsproces overzien en goed sturen. Het bijzondere van dit trainingsdagboek is dat het trainingsschema en het evaluatieformulier naast elkaar staan afgedrukt. Dit komt de overzichtelijkheid sterk ten goede. Door adequaat te reageren op relevante signalen, zal je hardloopconditie zich optimaal kunnen ontwikkelen waardoor je in staat gesteld wordt om tot in lengte van jaren blessurevrij van je favoriete sport te kunnen blijven genieten.

Er staan ook diverse pagina’s in waarop je de basisgegevens met betrekking tot de Algemene en Specifieke hardlooptraining kunt noteren en waarop je de onderhavige hardlooppiramide kunt invullen met die gegevens die voor jou persoonlijk van toepassing zijn. Verder bevat het Trainingsdagboek voor Hardlopers een aantal handige bladzijden, zo kun je je oude en nieuwe persoonlijke records invullen en je wedstrijdprogramma noteren. Verder is er ruimte voor een maandoverzicht, een email/telefoonlijst en extra aantekeningen. Dan heb je alles mooi bij elkaar staan.

Uit de Inhoud:
· Toelichting bij gebruik.
· Voorbeeld Basisgegevens Algemene hardlooptraining.
· Voorbeeld Weekformulier Algemene hardlooptraining.
· Basisgegevens Algemene hardlooptraining.
· Hardloopspreuken en andere wijsheden.
· Voorbeeld Basisgegevens Specifieke hardlooptraining.
· Voorbeeld Weekformulier Specifieke hardlooptraining.
· Basisgegevens Specifieke hardlooptraining.
· Weekformulieren.
· Maandoverzicht.
· Wedstrijdplanner.
· Persoonlijke records.
· Aantekeningen.
· Telefoon- en emaillijst.

Hardlopen voor vrouwen door Barbara Kerkhof

 
Bestel dit boek bij
Paperback | 176 pagina's | Arbeiderspers | mei 2009
Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend
Beschrijving:
In Hardlopen voor vrouwen geeft Barbara Kerhof behalve uitleg over techniek en training ook talloze tips en aanwijzingen om het hardlopen zo plezierig en gezond mogelijk te maken. Hoe kun je het hardlopen (met behulp van schema's of door aansluiting in een loopgroep) verantwoord opbouwen? Hoe zit het met voeding en wedstrijdvoorbereiding? Wat te doen tijdens een zwangerschap en hoe het lopen weer op te pakken na een bevalling? Hoe combineer je het lopen met werk en gezin? Welke sportbeha past je het beste? Dat zijn enkele van de vele vragen waarop dit boek antwoord geeft.
Mening klant bol.com:
Erg motiverend, SUPER!!
Dit boek is erg motiverend, het help je over de streep. Geeft heel veel tips vooral voor vrouwen. Echt een geweldig boek. Zou iedere hardloopster moeten hebben. Ook als je al een gevorderd loopster bent, staat er veel inspirende info is!! SUPER!!
 

Compleet handboek looptraining door Paul van den Bosch

 

van joggen tot marathon

Bestel dit boek bij
Paperback | 175 Pagina's | Centrale Uitgeverij Deltas | 2005
ISBN: 9044709224
Beschrijving:
Het is de ultieme droom van vele beginnende joggers om ooit een marathon uit te lopen. Maar ook zonder deze mythische doelstelling heeft de loopsport heel wat te bieden: een goede conditie, gezellige sociale contacten, een uitlaatklep voor stress en intense beleving van de natuur zijn maar enkele van de vele voordelen. Dit boek richt zich tot lopers van alle niveaus: het helpt de beginner om een volwaardige loper te worden en het bevat alle informatie voor hen die de lat hoger willen leggen. Hoe je je training moet opbouwen, uitgewerkte trainingsschema's, het gebruik van de hartslagmeter, specifieke voedingsadviezen en nog veel meer stellen je in staat om je doelen te bereiken. Paul Van den Bosch (°1957) is professioneel begeleider van topsporters. Samen met hen bereikte hij al vele malen de absolute wereldtop. Zijn trainingsboeken zijn vertaald in het Frans, Spaans, Italiaans en Portugees.
Recensie:
De auteur, trainer-coach van topsporters, geeft uitgebreid inzicht betreffende alle facetten van het hardlopen. De uitleg en informatie zijn praktijkgericht en hebben de bedoeling een beginner naar een hoger niveau te brengen. Onderwerpen als loopschoenen, geestelijke en fysieke effecten, hoe te beginnen, oefenvormen, loopsnelheid, planning, juiste voeding, afvallen, blessures en trainingsschema's worden duidelijk uitgelegd waarbij kleurenfoto's en grafieken een goede ondersteuning zijn. De informatie is relevant en bruikbaar voor beginnende en gevorderde lopers die of willen afvallen of zelfs een marathon willen gaan lopen. Ook de startende hardloopcoach kan met de vele tips en uitleg zijn kennis verruimen. Niet wetenschappelijk, maar zeker wetenswaardig waarbij aangetekend kan worden dat met dit boek de begeleiding van een gediplomeerde atletiektrainer onnodig wordt. Een van de betere hardloopboeken.
(Biblion recensie, Redactie)
 

Oefenstof voor de hardlooptraining door B. Splinter

 
Bestel dit boek bij
Paperback | 204 pagina's | Uitgevers Goede Boek | september 2008
Beschrijving:
Dit boek bestaat uit een grote verzameling oefeningen ten behoeve van de hardlooptraining. Voor het oefenplezier zijn er ook oefeningen in spelvorm en oefeningen met tweetallen. Het geheel wordt gecompleteerd met voorbeelden van combinaties van oefeningen en de periodisering van oefeningen.
Recensie:
De auteurs behoren tot een kleine groep van deskundigen die zelf hardlooptrainers opleiden. Hun opzet is voldoende oefeningen aan te reiken voor een efficientere looptechniek en loopstijl, voor meer kracht en soepelheid in de spieren, pezen en gewrichten die een loper het meest belast. De handleiding is logisch opgebouwd. Ze beginnen met 30 pagina's losmaakoefeningen voor alle lichaamsdelen, daarna rekoefeningen voor meer soepelheid, daarna oefeningen voor meer kracht in romp, voeten en benen. Een hoofdstuk is gewijd aan looptechniek en houding. Twee hoofdstukken bestaan uit spelvormen, bedoeld om jonge atleetjes met meer plezier te laten trainen en zo te zorgen dat ze atletiek langer volhouden. Door de grote variatie verminderen ze ook de kans op blessures. Andere hoofdstukken gaan over ontspannen en ademhalen, en oefeningen voor een specifiek doel, bijv. de opwarming voor een intensieve training, looptechniek en verdere uitbouw van kracht in de benen voor gevorderden. Het boek heeft veel sterke kanten: de oefeningen zijn medisch verantwoord; de kleurenfoto's zijn functioneel; het taalgebruik is helder; het benodigde materiaal is beperkt en betaalbaar. Doelgroep: atletiektrainers, atleten, wielrenners en leraren lichamelijke opvoeding.
(NBD|Biblion recensie, Drs. Jef Abbeel)
 

Hardlopen BK methode door Frans Bosch & Ronald Klomp

 
Bestel de DVD bij
DVD (2) | Elsevier | 2005
Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend
Beschrijving:
Deze unieke DVD serie visualiseert alle aspecten van de looptechniek zoals die behandeld zijn in het boek Hardlopen, biomechanica en inspanningsfysiologie praktisch toegepast.
Naast prachtige fimopnames van zeer goede lopers wordt de looptechniek middels talloze animaties en stills helder in beeld gebracht. De DVD behandeld de looptechniek en loopeconomie in de eerste drie hoofdstukken op twee niveaus (recreant en expert). Hoofdstuk 4 behandeld loopscholing met ± 120 oefeningen. Hoofdstuk 5 geeft foutenanalyses van ± 60 lopers.

DVD 1: beginners en gevorderden
· Looptechnieken.
· Blessurepreventie.
· Trainingsadviezen.
· Snelheidstraining en rendementsverhoging.

DVD 2: professionals
· Looptechnieken.
· Anatomie.
· Biomechanica.
· Rendementstrainingen.

Mening klant bol.com:
Zeer informatief en compleet.
Een dvd die niet verveeld, na vele malen kijken blijf je nog steeds nieuwe inzichten ontdekken.
Mening klant bol.com:
Hele goede DVD over hardlopen. Heel duidelijk worden alle facetten van het hardlopen besproken. Tevens zit er een klein boekje bij. Een must-have voor iedere hardloopliefhebber.
 

Hardlopen, biomechanica en inspanningsfysiologie praktisch toegepast

door Frans Bosch en Ronald Klomp

 
Bestel dit boek bij
Hardcover | 430 Pagina's | Reed business information
Klantenbeoordeling bol.com: uitstekend
Beschrijving:
Boek en dvd bieden de nieuwste inzichten op het gebied van looptraining.
Aan de orde komen innovatieve trainingsconcepten die gebaseerd zijn op recent wetenschappelijk onderzoek en op uitgebreide kennis van de trainingspraktijk.
Looptrainers, fysiotherapeuten, leraren lichamelijke opvoeding en hardlopers kunnen hun voordeel doen met deze publicatie.
Vanuit biomechanisch en inspanningsfysiologisch perspectief worden onderwerpen als looptechniek, energieleverantie, adaptatie en krachttraining behandeld. Recente wetenschappelijke inzichten worden vertaald naar de trainingspraktijk.
In deze tweede, herziene druk zijn allerlei aspecten van looptraining tot in detail uitgewerkt. Talrijke illustraties en foto's verhelderen de uiteenzettingen over lopen op hoge snelheid, loopscholing en krachttraining.
De bijgevoegde dvd's zijn rijk aan videobeelden en animaties.
Deel 1 van de dvd verklaart de looptechniek zowel voor beginners als voor experts. Deel 2 bevat foutenanalyses en een grote reeks loopscholingsoefeningen. Boek en dvd bieden een uitputtende analyse van alle aspecten van het hardlopen.
Frans Bosch en Ronald Klomp zijn docent aan een sporthogeschool en waren jarenlang betrokken bij de begeleiding van sprinters en lopers van nationaal en internationaal niveau op de midden- en langeafstand. Ook waren zij docent aan diverse trainersopleidingen. Honderden (loop)trainers en fysiotherapeuten hebben de afgelopen jaren al kennis genomen van de trainingsopvattingen van Frans Bosch en Ronald Klomp.
Runnersworld schreef:
Standaardwerk. Na jaren achterstand heeft het Nederlandse taalgebied zijn eigen bijbel over de loopsport. Een standaardwerk dat een paar duidelijke lijnen kiest, die bij andere zelden vooropstaan.
 

Beginnen met hardlopen / De vrije loper door B. Splinter

 
Bestel dit boek bij
Paperback | 124 pagina's | Uitgevers Goede Boek | juni 2008
Recensie:
Dit boekje heeft een sobere lay-out, maar een degelijke inhoud. Het legt keurig en stap voor stap uit wat een beginner nodig heeft, hoe je een trainingsroutine opbouwt, uit welke onderdelen de training moet bestaan, welke oefeningen daarbij horen. Het werkt opbouwend, van week 1 tot week 52 en het bereidt ook voor op prestatielopen. Het aanbod oefeningen is heel groot. Twee zaken ontbreken: alternatieve trainingsvormen zoals fietsen en zwemmen voor wie ondanks de geleidelijke opbouw toch een blessure krijgt en het gebruik van een hartslagmeter. Dit instrument kan ook voor beginners heel nuttig zijn om niet te snel van stapel te gaan, de intensiteit geleidelijk op te bouwen en eventuele signalen van koorts of griep tijdig te herkennen. Met zwart-witfoto's en register.
(NBD|Biblion recensie, Drs. Jef Abbeel)
 

Loop ! + DVD door Gerard Nijboer en Kees Kooman

 

het standaardwerk voor beginnende en gevorderde lopers

Bestel dit boek bij
Paperback | 223 Pagina's | Tirion Sport
ISBN10: 9043910112 | ISBN13: 9789043910118
Beschrijving:
Lopen doet leven: de rage om voor je plezier regelmatig hard te lopen krijgt steeds meer volgers. Mannen en vrouwen hebben de gezonde effecten die de oerbeweging met zich meebrengt ontdekt. Je leeft langer, en in elk geval gezonder. Saai? Alleen bankzitters koesteren dat vooroordeel. Overgewicht? Niets is gemakkelijker om je gewicht op peil te houden door twee of drie keer per week de stoute loopschoenen aan te trekken. In dit boek van de bekende ex-atleet Gerard Nijboer en atletiek journalist Kees Kooman staat gezondheid centraal. Presteren mag, moet niet. De grondbeginselen, technieken en tactieken komen uitgebreid aanbod, maar geven de loper de volledige vrijheid om deze naar eigen goeddunken te gebruiken. Daarnaast veel ruimte voor ervaringen uit de praktijk van onder meer de topatleten Bram Som en Lornah Kiplagat.
De DVD illustreert op vakkundige wijze de bij het boek beschreven grondbeginselen en tips. Bram Som demonstreert ze. !Loop! is door deze fantastische combinatie en door de kennis van de bij dit project betrokken atleten zonder meer het nieuwe standaardwerk voor iedere loper en is derhalve absoluut onmisbaar!
 

Hardlopen voor beginners door Amby Burfoot

 
Bestel dit boek bij
Paperback | 320 Pagina's | Uitgeverij het Spectrum | 2006
ISBN: 9027415471
Beschrijving:
Hardlopen voor beginners bevat onmisbare adviezen voor beginnende lopers en handige tips voor gevorderden. Hoe bouw ik mijn conditie op? Welke trainingsprogramma is voor mij geschikt? Wat moet ik eten en drinken? Het boek gaat in op: voorbereidingen, voeding , blessures voorkomen, hardlopen voor vrouwen, conditie opbouwen, mentale aspecten, cross-training, marathon lopen.
De auteur, Amby Barfoot, is redacteur bij het tijdschrift Runner's World. Hij won de Boston-marathon in 1968.
 

Ren je fit door J. Baird & V. Marshallsay

 
Bestel dit boek bij
Paperback | 127 Pagina's | Veltman Uitgevers B.V. | 2006
ISBN: 9059203941
Beschrijving:
'Ren je fit' geeft u de basis die u nodig hebt om een leuk en effectief hardloopprogramma samen te stellen. Baird geeft u belangrijke fysiologische en praktische informatie - van uitleg over uw aerobe systeem tot tips voor het kopen van de beste hardloopschoenen. Hij adviseert u over alle aspecten van voeding, vochtinname, veiligheid en blessures. Daarnaast beschrijft Baird een reeks van meer dan 40 oefeningen die tot doel hebben uw hardloopspieren te ontwikkel en geeft hij tips over warming-up en cooling-down. Ten slotte helpt hij u bij het samenstellen van uw eigen trainingsprogramma - gebaseerd op uw persoonlijke doelen: wilt u uw conditie op peil brengen, afvallen of meedoen aan wedstrijden? Er zijn drie programma's: een wandel-/hardloopprogramma voor beginners en een 10 kom- en halve-marrathonsporgramma voor degenen die zichzelf meer willen uitdagen. Dit zeer informatieve boek zal al uw vragen beantwoorden en u motiveren om fit te worden en te blijven.
Recensie:
Adviezen voor wie zijn conditie wil verbeteren met hardlopen. Baird legt eerst uit welke gunstige effecten het lopen heeft op lichaam en geest. De gebruiksaanwijzingen voor de hartslagmeter zijn degelijk. Voor schoenen krijgen we terecht advies deze te kopen in een gespecialiseerde winkel, met looptapijt en footscan. Een stopwatch is voorbijgestreefd: die zit in elke Polar hartslagmeter. Bij voeding legt hij uit waarom koolhydraten met lage glycemische index (traag verbrandend dus) nuttiger zijn dan snelle verbranders en waarom antioxidanten onmisbaar zijn. In beide gevallen had hij meer voorbeelden mogen geven. Hij propageert overbodige gadgets zoals polsbandjes voor geld om onder weg iets te drinken en een riem met twee drinkbussen. Echte atleten houden zich daar niet mee bezig. Voor loopsters benadrukt hij een calciumrijke voeding. In het hoofdstuk over het lopen zelf pleit hij voor een geleidelijke opbouw en voor lang genoeg rekken en strekken. Hij raadt ook zwemmen, fietsen en krachttrainingen aan om ook andere spieren te trainen en minder blessures te krijgen. Hoofdstuk V gaat over blessures en veiligheid. Tenslotte het loopprogramma zelf. Het boek is geschikt voor beginners en fitnessliefhebbers. Veel uitleg is echter te oppervlakkig, veel foto's zijn niet functioneel.
(Biblion recensie, Redactie)
Stuur door

 

 

 

 

 

Start: Januari 2001 Laatst gewijzigd op: